Automatisch matchen van facturen aan een contract

Easy Contract is een uitbreidingsmodule op Easy Invoice. In deze module kunt u contracten toevoegen en monitoren. Dit betekent dat alle contracten centraal beheerd worden en u op tijd een seintje krijgt wanneer een contract opgezegd dient te worden of aan verlenging toe is. Easy Contract biedt tevens de mogelijkheid tot contract matching. Binnenkomende facturen kunnen dan automatisch (of handmatig) gematcht worden aan een betalingsschema van een contract.

Hoe werkt Contract Matching?

Normaal gesproken vindt de verwerking van contractfacturen steeds op dezelfde manier plaats. Daardoor komen deze ook in aanmerking voor een hoge mate van automatisering.

In Easy Contract kunt u een betalingsschema vastleggen waarin staat welke facturen u binnen een bepaalde periode of binnen een bepaald budget verwacht. Easy Contract vergelijkt vervolgens de binnenkomende facturen met het bijbehorende contract en betalingsschema en kan bij een positieve match de factuur direct boeken en betaalbaar stellen.

De mogelijkheid tot het instellen van absolute afwijkingen vergroot de flexibiliteit van het matchingproces. Als de factuur niet matched zal deze in de status ‘niet gematched’ worden gezet, waarna de factuur handmatig gematched en in circulatie gebracht kan worden.

Contractmanagement met contractmatching

Contractmatching

Interesse?

Heeft u interesse of wilt u graag meer informatie over Easy Contract en contract matching? Neem dan contact met ons op. Wij staan u graag te woord!

 

Purchase to pay automatisering, ook iets voor u?

Laat u adviseren!