Verbeter de samenwerking met leveranciers door purchase to pay automatisering
Een goede relatie met leveranciers is van vitaal belang voor het succes van een bedrijf. Maar hoe versterk je de band met bestaande leveranciers? En...
2 min read
Redactie Easy Systems
20 november 2015
Uit onafhankelijk onderzoek van Robert Half, arbeidsbemiddelaar op het gebied van financiële en administratieve professionals, blijkt dat het managen van de werkdruk (47%), gevolgd door efficiënt werken en groei (45%), de belangrijkste uitdagingen voor de financiële afdeling zijn. Het onderzoek is uitgevoerd onder 200 Nederlandse CFO’s en financieel directeuren.
Er is nieuw onderzoek gedaan. Lees ons meest recente artikel hierover.
Bijna de helft (47%) van de financieel verantwoordelijken beschouwt werklast/werkdruk als de grootste uitdaging voor hun afdeling, gevolgd door het bewerkstelligen van efficiëntie en groei (45%) en initiatieven rond audit, risk en compliance (25%). Ook over meer technische zaken zijn de CFO’s en financieel directeuren bezorgd. Zo is volgens één op vijf het ontwikkelen en implementeren van initiatieven rond audit, risk en compliance de grootste uitdaging van de financiële afdeling, gevolgd door financiële rapportering (16%) en accountingprocessen (11%). Stephan Renken, Directeur Robert Half Nederland licht toe: “Als bedrijven hun concurrentiepositie willen versterken in deze competitieve markt, dan is het cruciaal om in te spelen op sectortrends, het juiste talent aan te trekken, te behouden én te managen, en de nodige groei-initiatieven te starten. Om dat allemaal te combineren, is een doordachte strategie met duidelijke doelstellingen, prioriteiten en actiepunten van groot belang. Toenemende werkdruk is een bekend probleem en ook werknemers op de financiële afdeling kunnen veel werkdruk ervaren en zich overbelast voelen. Dit kan leiden tot stress, burnouts en zelfs de beslissing om het bedrijf te verlaten. Het is daarom belangrijk dat leidinggevenden tijdig ingrijpen door taken te herverdelen of door extra medewerkers – al dan niet tijdelijk - in te zetten om de nodige ondersteuning te bieden.”
Door de administratieve en/of financiële processen binnen de financiële afdeling te digitaliseren en automatiseren, kunnen veel van de uitdagingen van de financieel professionals worden aangepakt.
Wilt u graag meer informatie over de oplossingen van Easy Systems en hoe wij uw organisatie kunnen helpen de hedendaagse uitdagingen op de financiële afdeling het hoofd te bieden? Neem dan gerust contact met ons op. Wij staan u graag te woord!
Een goede relatie met leveranciers is van vitaal belang voor het succes van een bedrijf. Maar hoe versterk je de band met bestaande leveranciers? En...
Ben jij, als mkb’er, in staat om alle facturen op tijd te betalen? Waarschijnlijk wel, maar wist je dat een op de vijf mkb bedrijven meer dan de...
Een goede samenwerking tussen de afdelingen Inkoop en Finance is binnen het mkb essentieel voor het succes van een organisatie. Door nauw samen te...