1 min read

Overstap naar PEPPOL draagt bij aan succes

Featured Image

U weet inmiddels vast wel dat u via het PEPPOL-netwerk vanuit uw bedrijf zakelijke documenten kunt uitwisselen. Maar bent u ook bekend met de zeer hoge graad van automatisering én veiligheid dat dit netwerk biedt? En dat binnen héél Europa.

Overstap is aan te raden

‘Het is écht aan te raden om nú al over te stappen naar PEPPOL, ook voor bedrijven die (nog) geen zaken met de overheid doen’, aldus Maaike van Roomen, Sales Executive bij Easy Systems. Door het realiseren van een connectie tussen het ERP systeem van de organisatie en het PEPPOL netwerk, zorg je ervoor dat er voortaan rechtstreeks vanuit het ERP systeem facturen verzonden en ontvangen kunnen worden.

Een scan- en herkenoplossing is voor het ontvangen dan ook niet meer nodig. ‘Natuurlijk kunnen bedrijven wachten tot ze verplicht worden maar dat is niet de weg die je wilt bewandelen. Ook in de supply chain straal je als bedrijf een stuk professionaliteit uit als je al op de nieuwste en meest veilige manier factureert. Zeker met het oog op de AVG die 25 mei 2018 van kracht is geworden.’

Ondernemen is vooruitzien

‘Aansluiten op PEPPOL is bovendien heel eenvoudig: dat kan een goede specialist zó voor je doen. En vanaf dat moment ervaar je meer efficiëntie en zekerheid, worden facturen automatisch doorgezet naar factuurverwerkingssoftware en ontvang je een verzend- én ontvangstbevestiging na versturen van de factuur. Dat laatste zou je kunnen vergelijken met het aangetekend versturen van een document, maar dan online.

PEPPOL past helemaal in het ondernemen anno nu, waarin de meest succesvolle bedrijven continu bezig zijn met het aanscherpen en verfijnen van hun bedrijfsprocessen. Dit betekent regelmatig dat medewerkers vrijgespeeld worden voor andere, meer interessante of waardevolle taken. Wij verwachten dat uiteindelijk alle bedrijven aangesloten willen of moeten worden op het PEPPOL-netwerk. Juist daarom zijn we al in zo’n vroegtijdig stadium aan het communiceren. Ik nodig iedereen die vragen heeft of gewoon even wil sparren om contact met me op te nemen via +31 318 648 748 of mvanroomen@easysystems.nl’, besluit Maaike.

7 kpi's in het factuurverwerkingsproces voor meer financieel inzicht

De 7 KPI's voor factuurverwerking

Dankzij de digitale transformatie veranderen de verwachtingen die een organisatie heeft van hun financiële afdeling. De financieel manager heeft...

Lees verder
6 redenen voor automatische factuurverwerking

6 redenen waarom automatiseren van factuurverwerking een goed idee is

Wanneer je werkt met een handmatig proces voor factuurverwerking, heb je vaak te maken met frustraties. Gebrek aan overzicht is er daar één van. Dat...

Lees verder
wat is purchase to pay

Purchase to pay: wat is het en waarom zou je het automatiseren?

In een serie blogs hebben we toegelicht welke deelprocessen van het purchase to pay proces je zou kunnen automatiseren. Die deelprocessen vormen...

Lees verder