1 min read

Infographic - ROI berekening Geautomatiseerde factuurverwerking

Featured Image

Met het automatiseren van purchase to pay processen bespaart u tijd en geld. Dat is echter lang niet altijd het (enige) doel. Veel organisaties leven nog met één voet in het papieren tijdperk met bijbehorende 'problemen'. 

Met automatiseren van de factuurverwerking ontdoen deze organisaties zich van achterhaalde papieren rompslomp en zijn ze in staat efficiënter te werken. Het helpt ook meer inzicht in het proces te krijgen of simpelweg een professionaliseringsslag te maken.

Automatiseren van het factuurverwerkingsproces helpt bij:

  • Het verwijderen van de rondslingerende papieren facturen in de organisatie;
  • Het opvangen van de groei van de organisatie met hetzelfde aantal mensen;
  • Het vrijmaken van uren voor andere werkzaamheden;
  • Facturen makkelijk, digitaal, terugzoeken en oproepen;
  • Actueel inzicht verkrijgen in de workflow. Waar en bij wie bevindt een factuur zich?;
  • Het verkrijgen van meer controle over het proces.

Infographic Return on investment

Automatiseren van de factuurverwerking biedt veel voordelen én het levert besparingen op. Maar hoeveel dan precies? Want ook al is tijd of geld besparen niet het hoofddoel, het neemt niet weg dat automatiseren van de factuurverwerking voor veel organisaties wel degelijk een positieve ROI oplevert.

Om een idee te krijgen van de mogelijke besparingen van geautomatiseerde factuurverwerking hebben wij een rekenvoorbeeld gemaakt in een handige infographic.

Download infographic

Met uw eigen cijfers aan de slag

Liever met uw eigen kengetallen aan de slag? Wij maken graag de berekening voor uw specifieke situatie met behulp van onze besparingscalculator. Neem contact met ons op en ontdek wat uw mogelijke besparingen zijn.

Hoe Finance de organisatie meer data-gedreven kan maken

Door verdere digitalisering en automatisering wordt de financiële afdeling steeds meer data-gedreven. Wat betekent dit voor het werk van de financieel professional? En hoe kan Finance de interne...

3 basisprincipes voor de moderne financiële organisatie

Dagelijks ben ik in contact met diverse organisaties die hun, vaak complexe, financiële processen willen optimaliseren. Hoewel dat het nodige advies op maat betekent, zie ik ook een gemene deler in...

3 tips voor Finance om duurzame klantrelaties op te bouwen

Hoe groot of klein uw bedrijf ook is, een goede relatie met uw klanten onderhouden is een van uw hoogste prioriteiten. Want het kost zoals we allemaal wel weten meer moeite om een nieuwe klant binnen...