De 7 KPI's voor factuurverwerking
Dankzij de digitale transformatie veranderen de verwachtingen die een organisatie heeft van hun financiële afdeling. De financieel manager heeft...
Leveranciers van de Rijksoverheid zijn sinds 1 januari 2017 verplicht hun facturen – bij nieuwe inkoopovereenkomsten – als e-factuur aan te leveren. Bent u hier al klaar voor?
De overheid is er heel duidelijk over dat een pdf per e-mail geen e-factuur is. Wat verwacht het Rijk dan wel van haar leveranciers? De Rijksoverheid definieert een e-factuur als ‘een gestructureerd, digitaal bestand (maar geen pdf) waarbij alle gegevens altijd op een vaste plek in het bestand staan en hun eigen betekenis hebben’.
Een voorbeeld hiervan is een XML factuur. Lees ons artikel over e-facturen als u hier meer over wilt weten. Het Rijk biedt leveranciers drie opties om e-facturen aan te leveren:
De meest geschikte oplossing voor uw organisatie hangt af van het aantal facturen dat u naar de overheid stuurt én of u zich beperkt tot de overheid of dat u voor al uw in- en uitgaande facturen overstapt op e-facturen.
Mocht u nog niet aan de eisen voldoen neem dan contact met ons op. Samen kijken we naar de mogelijkheden voor uw organisatie. Alvast meer lezen? Download onze brochure voor e-factureren met Easy Systems.
Dankzij de digitale transformatie veranderen de verwachtingen die een organisatie heeft van hun financiële afdeling. De financieel manager heeft...
Wanneer je werkt met een handmatig proces voor factuurverwerking, heb je vaak te maken met frustraties. Gebrek aan overzicht is er daar één van. Dat...
In een serie blogs hebben we toegelicht welke deelprocessen van het purchase to pay proces je zou kunnen automatiseren. Die deelprocessen vormen...