Een op de vijf mkb bedrijven betaalt facturen niet op tijd
Ben jij, als mkb’er, in staat om alle facturen op tijd te betalen? Waarschijnlijk wel, maar wist je dat een op de vijf mkb bedrijven meer dan de...
1 min read
Redactie Easy Systems
07 augustus 2019
Met purchase to pay automatisering kun je kosten besparen en je processen efficiënter inrichten. Maar heb je er ooit bij stilgestaan dat een goed ingericht purchase to pay proces de relatie met je leveranciers aanzienlijk kan verbeteren? En hoe beter een relatie is, hoe succesvoller de samenwerking is én blijft.
Vraag het webinar on demand over dit onderwerp aan en ontdek hoe je interne én externe relaties verbetert door te automatiseren.
Wanneer er binnen je organisatie, bijvoorbeeld door inzet van de juiste software, een perfect inzicht is in de financiële administratie, dan wordt er als vanzelf op tijd betaald. Of in elk geval niet meer onbewust te laat.
Als organisatie is het, mede als gevolg van automatisering, mogelijk om doorlooptijden te verkorten. Ook bestaat er veel meer inzicht in waar welke factuur ligt. Het zijn allemaal zaken die niet alleen fijn zijn voor de betrokken medewerkers in kwestie, maar ook voor de leverancier die belt om te vragen waarom zijn factuur nog niet betaald is.
In plaats van dat je moet gaan zoeken naar de juiste persoon die de factuur op dat moment onder handen heeft, is er direct overzicht. En dus een antwoord naar de betreffende leverancier.
Hoe je het ook wendt of keert, de slimme software die vandaag de dag beschikbaar is, scheelt alle betrokken partijen veel tijd, het maakt relaties interessanter en processen transparanter.
En, waar veel mensen in eerste instantie niet aan denken: contracten, SLA’s en meer van dat soort belangrijke documenten, zitten ein-de-lijk niet meer in dikke ordners . Laat staan dat je moet uitvogelen welke van de drie verschillende versies die hierin zijn opgeborgen ook alweer het juiste contract was.
Herkenbaar? Je bent zeker niet de enige. Kortom, beperk kosten. Creëer overzicht én verbeter je interne en externe relaties door slimme bedrijfsvoering. Klinkt best goed toch?
In het webinar on demand 'Verbeter je relaties met behulp van automatisering' gaat mijn collega Bob dieper in op hoe je interne én externe relaties kunt verbeteren met behulp van automatisering.
Heel veel kijkplezier!
Hans van der Kolk
Sales Manager
Ben jij, als mkb’er, in staat om alle facturen op tijd te betalen? Waarschijnlijk wel, maar wist je dat een op de vijf mkb bedrijven meer dan de...
Een goede samenwerking tussen de afdelingen Inkoop en Finance is binnen het mkb essentieel voor het succes van een organisatie. Door nauw samen te...
De digitalisering van financiële processen gaat gestaag door, maar er is nog een lange weg te gaan. Zo is er een stijgende trend te zien in het...