OCR in de Cloud

Wilt u optimaal gebruik maken van e-factureren, maar krijgt u niet al uw leveranciers zover dat zij hun facturen op de juiste wijze aanleveren? Dan bieden wij naast onze on-premise OCR service ook OCR in de Cloud. Al uw digitaal ontvangen pdf facturen en/of gescande facturen worden met OCR in de cloud zoveel mogelijk automatisch herkend. De controle van de herkende factuurgegevens heeft u in eigen beheer. Na controle worden de factuurgegevens direct geïmporteerd in Easy Invoice voor verdere verwerking.

De crediteuren check vind plaats op basis van BTW nummer en/of IBAN nummer. Door deze validatie wordt het betalen van spookfacturen of naar verkeerde rekeningnummers voorkomen! Daarnaast is herkenning van ordernummer/projectnummer mogelijk. OCR in de cloud kan worden ingezet om meerdere e-mailaccounts uit te lezen.

Het proces in het kort

  1. De e-mailbox waarin u pdf facturen ontvangt wordt automatisch door de OCR tool uitgelezen. Papieren facturen worden gescand. De scanner kan het bestand als pdf naar dezelfde e-mailbox sturen waar het ook automatisch uitgelezen wordt, óf de scanner wordt direct gekoppeld aan de OCR oplossing.
  2. De facturen worden door de OCR oplossing herkend en klaargezet voor controle door een medewerker. De oplossing helpt de medewerker de factuur compleet te maken door exact te laten zien welke velden eventueel extra controle nodig hebben. Moeten velden aangevuld worden, dan is dit eenvoudig te doen door in de pdf de correcte tekst te selecteren.
  3. Na controle van de factuurgegevens worden deze facturen automatisch aan Easy Invoice overgedragen voor verdere verwerking.

Wenst u uw factuurverwerking te automatiseren en bent u benieuwd naar de mogelijkheden voor uw organisatie? Nodig ons uit voor een afspraak. AFSPRAAK MAKEN

Purchase to pay automatisering, ook iets voor u?

Laat u adviseren!