1 min read

Digitale factuurverwerking in de cloud

Featured Image

Werken in de cloud is de laatste jaren een hot topic. Kies je als organisatie voor een on-premise oplossing of voor de cloud? Het lijkt erop dat steeds meer organisaties kiezen voor een cloud oplossing

Ook voor wat betreft het digitaal verwerken van facturen wordt de cloud steeds populairder. Een ding is duidelijk, de opmars van de cloud is niet te stoppen.

De ontwikkelingen

Lange tijd bleek de adoptie van de cloud in de praktijk achter te blijven op de marketing. Overal werd al wel geroepen dat werken in de cloud de nieuwe standaard was, maar in de praktijk hadden veel organisaties nog hun twijfels en werd er toch veelal nog gekozen voor de veilige en bekende on-premise oplossingen. Hier lijkt nu toch verandering in te komen.

Ook in de wereld van digitale factuurverwerking is werken in de cloud een steeds vaker gekozen oplossing. Dit heeft o.a. te maken met de cloud ontwikkelingen bij bekende boekhoudsoftware pakketten, maar ook met nieuwe ontwikkelingen als Easy Billing Service.

Daarnaast is het kostenaspect natuurlijk interessant voor ondernemers. Door te kiezen voor een cloud oplossing spreiden zij hun kosten en is de initiële investering lager.

To Cloud or not to Cloud?

Bovenstaande ontwikkelingen zorgen ook voor een groei in het aantal cloud klanten bij Easy Systems. Zo maakt een groot deel van onze klanten, waaronder Club Pellikaan, inmiddels gebruik van onze cloud/SaaS oplossing. Allemaal organisaties die de meerwaarde van een cloud oplossing voor hun organisatie zagen. Maar wat is nu de beste keuze voor uw organisatie? Kunt u het beste kiezen voor een cloud oplossing of toch liever on-premise? Het antwoord op deze vraag is niet aan ons. Voor beide oplossingen zijn voldoende argumenten te bedenken.

Uiteindelijk ligt het aan de wensen van u als gebruiker wat zwaarder weegt. Natuurlijk kunnen wij u wel adviseren over of een cloud oplossing voor u interessant kan zijn. Vraag ons daarom altijd naar de voor- en nadelen voor uw specifieke organisatie wanneer u op zoek bent naar een oplossing voor het digitaal verwerken van facturen. Wij helpen u graag!

Download hier onze whitepaper 'Je purchase to pay proces automatiseren in de cloud? Dit zijn de voordelen'.

7 kpi's in het factuurverwerkingsproces voor meer financieel inzicht

De 7 KPI's voor factuurverwerking

Dankzij de digitale transformatie veranderen de verwachtingen die een organisatie heeft van hun financiële afdeling. De financieel manager heeft...

Lees verder
6 redenen voor automatische factuurverwerking

6 redenen waarom automatiseren van factuurverwerking een goed idee is

Wanneer je werkt met een handmatig proces voor factuurverwerking, heb je vaak te maken met frustraties. Gebrek aan overzicht is er daar één van. Dat...

Lees verder
wat is purchase to pay

Purchase to pay: wat is het en waarom zou je het automatiseren?

In een serie blogs hebben we toegelicht welke deelprocessen van het purchase to pay proces je zou kunnen automatiseren. Die deelprocessen vormen...

Lees verder