Digitale factuurverwerking in combinatie met AFAS

Digitale factuurverwerking en AFAS

Het traditionele proces voor het verwerken van facturen is vaak tijdrovend en verloopt gecompliceerd. Het management heeft niet of nauwelijks inzicht in dit proces en doordat de gegevens op een factuur vaak minimaal twee keer worden ingevoerd is de kans op fouten groter. Dit kan efficiënter en dus goedkoper.

Met Easy Invoice bieden wij u een passende oplossing voor het geautomatiseerd verwerken van uw inkomende facturen. Of ze nu op papier, digitaal als pdf of elektronisch als .xml factuur binnenkomen.

Download hier het stappenplan voor Easy Invoice.

Download Stappenplan

Easy Invoice in combinatie met Afas

Voor AFAS klanten bieden wij een uitgebreid pallet aan mogelijkheden op het vlak van factuurverwerking, ter aanvulling van de standaard Profit en Online ERP systemen. AFAS klanten profiteren daarmee van de Best-of-Breed functionaliteiten van Easy Invoice in combinatie met de krachtige basis die AFAS biedt.

Hiermee stellen wij u in staat om het integrale proces van factuurverwerking, van ontvangst tot aan betaalbaarstelling in AFAS, volledig te automatiseren. Alle benodigde gegeven worden daarbij op de achtergrond uitgewisseld via de door ons ontwikkelde en door AFAS gecertificeerde interface.

Naar gelang uw voorkeur kunt u gebruik maken van Easy Invoice in de Cloud of On-Premise. Afhankelijk van de behoeften van uw organisatie kunt u zelf kiezen voor de totale oplossing van purchase to pay of slechts een onderdeel daarvan. Met Easy Invoice als facturenportaal heeft altijd 100% inzicht en controle over uw facturenstroom.

Gratis adviesgesprek aanvragen

De uitgebreide mogelijkheden van de succesvolle combinatie AFAS en Easy Invoice bieden u o.a. de volgende voordelen:

  • Bewezen standaard en gecertificeerde interface met AFAS
  • Hybride oplossing voor verwerken van facturen ongeacht formaat en ontvangstwijze
  • Freeform factuurherkenning met gecertificeerde herkenningssoftware
  • Genereren van boekingsvoorstellen vanuit stamdata uit AFAS
  • Moeiteloos facturen registreren met betaalblokkade
  • Automatische betaalbaarstelling in AFAS na goedkeuring in Easy Invoice
  • Geautomatiseerde matching van facturen met orders en contracten
  • Directe routering voor controle naar betreffende medewerkers bij geconstateerde afwijkingen
  • Terugkoppeling van documentnummer en betalingsdatums uit AFAS naar Easy Invoice
  • Facturen tijdelijk vasthouden in geval van dispuut
  • Factuurafbeelding in Easy Invoice archief kan direct vanuit Afas worden geopend
  • AFAS blijft leidend, stamdata worden alleen in AFAS bijgehouden
  • Het boekingsscherm (en dus alle velden) van Easy Invoice is gelijk aan die in AFAS

De voordelen van Easy Invoice

Overige voordelen van Easy Invoice zijn:

  • Geschikt voor alle factuurtypen en ontvangstwijzen
  • Af te stemmen op uw bedrijfsprocessen (parameters en configuratie)
  • Facturen raken niet meer kwijt tijdens het goedkeuringsproces
  • Goedkeuring op factuur of regelniveau (incl. eventuele autorisaties)
  • 24/7 inzicht in uw facturenstroom en de status van een factuur
  • Plaats en tijd  onafhankelijk facturen inzien en goedkeuren op Mobile devices
  • Facturen worden sneller verwerkt en dus betaald, waardoor betalingskortingen gerealiseerd kunnen worden
  • Stambestanden centraal op 1 plek (binnen financieel pakket)
  • Automatische procesbewaking (reminders etc.).
  • Volledig webbased
  • Ieder bedrijf in een andere database (beveiliging)
  • Persoonlijk digitaal archief wat het opzoeken van facturen makkelijker maakt
  • Integratie met DMS
  • Automatische Ordermatching van goederenfacturen

De app van Easy Invoice

Wilt u niet gebonden zijn aan een werkplek om uw facturen te kunnen bekijken, te retourneren of goed te keuren? Dat kan nu met de app van Easy Invoice. Klik verder om meer te lezen over deze handige applicatie, waarmee u 24/7, waar u ook bent inzicht heeft in uw facturenstroom. Snel, gemakkelijk en altijd bereikbaar.

Gratis adviesgesprek aanvragen

Klanten die werken met Easy Invoice i.c.m. AFAS

Verschillende van onze klanten maken gebruik van de combinatie Easy Invoice en de systemen van AFAS. Een aantal voorbeelden hiervan zijn:

Meer informatie

Bent u geïnteresseerd en wilt u graag meer informatie? Dan kunt u contact opnemen met sales afdeling op ons kantoor te Ede. Wij informeren u graag over onze oplossingen en de mogelijkheden voor uw organisatie. Bel met 0318-648748 of stuur een e-mail naar info@easysystems.nl.

Purchase to pay automatisering, ook iets voor u?

Laat u adviseren!