2 min read

Infographic: Digitale Factuurverwerking; wat zijn de voordelen?

Featured Image

Automatiseer uw factuurverwerking

Met onze oplossingen voor digitale factuurverwerking automatiseert u de complete verwerking van alle inkomende facturen. Hiermee vergroot u de efficiëntie, creëert u overzicht en controle, bespaart u tijd en kosten én verkleint u de mogelijkheid tot het maken van fouten. 

Er zijn steeds meer onderzoeken die de voordelen van het digitaliseren van het financiële proces onderschrijven. In onze infographic hebben wij het hoe en waarom van digitale factuurverwerking duidelijk en overzichtelijk voor u in beeld gebracht. Hieronder kunt u de infographic downloaden. Wilt u wat uitgebreidere informatie? Kijk dan eens naar onze whitepapers.

Download infographic

Onze oplossingen zijn ERP onafhankelijk. Wij hebben ervaring met o.a. Exact (Globe/Financials/Online), AccountView, MS Dynamics NAV/AX/365, SAP, IFS, Coda, Isah, iScala, Afas, Fimacs/ Rimses, Oracle, Unit4, Reflex en Gilde Software.

De belangrijkste voordelen op een rij

  1. Realtime inzicht in de factuur status Met Easy Invoice heeft het management altijd direct en real time inzicht in de facturenstroom en de nog openstaande facturen. U heeft altijd actueel inzicht in de reeds betaalde en nog lopende verplichtingen.
  2. Meer overzicht en controle D.m.v. automatische factuurherkenning worden alle velden in Easy Invoice ingevuld. Vervolgens kan de factuur digitaal gecontroleerd en goedgekeurd worden (workflow), waarna de financiële afdeling de factuur betaalbaar stelt en hij automatisch wordt doorgezet. U weet altijd waar of bij wie een factuur zich bevindt en of deze reeds betaald is of niet.
  3. Het reduceren van kosten Door het digitaliseren van de factuurverwerking kan hetzelfde werk vaak door minder personen en in minder tijd worden uitgevoerd. Zo bespaart u enerzijds op uw personeelskosten en anderzijds op het papierverbruik. Zo bent u ook nog eens milieuvriendelijk bezig!
  4. Geen facturen meer die kwijtraken Doordat u te allen tijde kunt inzien waar en bij wie een factuur zich bevindt, raken facturen nooit meer kwijt. Verantwoordelijken krijgen automatische herinneringen wanneer er nog facturen zijn die nog niet zijn gecontroleerd en/of goedgekeurd.
  5. Facturen eenvoudig terugvinden In Easy Invoice heeft iedere gebruiker een persoonlijk digitaal archief waar hij/zij middels een zoekfunctie direct de gewenste factuur kan opvragen. Vind direct de factuur die u zoekt door het gebruik van zoekwoorden.
  6. Snellere verwerking van facturen Met de intelligente scanoplossing (OCR), gekoppeld aan Easy Invoice, worden digitale facturen automatisch ingelezen en kunnen papieren facturen, na gescand te zijn, ook automatisch worden ingelezen. Hier komen dus geen handmatige handelingen meer aan te pas.
  7. Minder gevoelig voor fouten Door het proces te digitaliseren en gebruik te maken van OCR (Optical Character Recognition) sofware worden het aantal fouten geminimaliseerd. De gegevens op de factuur worden automatisch gecontroleerd a.d.h.v. het overeenkomende crediteurennummer in de database.
  8. Ruimtebesparing Met het digitale archief van Easy Invoice bespaart u ruimte, papier en kunt u alles in een handomdraai terugvinden.

Meer informatie

Wilt u graag meer informatie ontvangen of wilt u weten wat wij voor uw organisatie kunnen betekenen? Neem dan gerust contact met ons op middels ons contactformulier, bel naar 0318 648 748 of mail naar info@easysystems.nl.