2 min read

5 organisaties - 5 doelen - 5 resultaten | De resultaten van automatisering

Featured Image

Wat zijn de resultaten van automatisering? Geen organisatie is hetzelfde en dat betekent dat ieder zijn eigen redenen heeft om het purchase to pay proces te automatiseren. Die redenen worden doelen en doelen moeten gerealiseerd worden. Lukt dat dan ook? Wij kunnen wel zeggen dat dit het geval is, maar wat zeggen organisaties daar zelf over?

5 organisaties geven hun redenen en delen hun behaalde resultaten

"We wilden gemak en overzicht, minder papier en vooral geen gedoe meer."

15% meer facturen in dezelfde tijd - Bercomex

Rob Kuin, Bercomex: “Ons doel was niet zozeer om te besparen op arbeid, het ging ons vooral om een stuk digitalisering en een geautomatiseerde workflow. Prettige bijkomstigheid is wel dat we nu 15% meer facturen verwerken in dezelfde tijd.”

Besparing van 24 uur per week – de Jong & Laan

István Donders, de Jong & Laan: “Alles gaat steeds meer digitaal en daar wilden wij in mee. Daarnaast speelde kostenbesparing een belangrijke rol. We zochten een efficiëntere manier om facturen te verwerken, met minder fysieke handelingen. Het heeft ons een besparing opgeleverd van maar liefst 24 uur per week.”

Lees het volledige verhaal van de Jong & Laan. 

Besparing van 2 fte – Morssinkhof Groep

Geert Morssinkhof, Morssinkhof Groep: “We wilden gemak en overzicht, minder papier en vooral geen gedoe meer. Het proces is nu veel eenvoudiger geworden. De administratie verloopt veel soepeler en door de tijdsbesparing kunnen we met 2 fte minder het werk aan.”

Snelheid van verwerken is met 60% verhoogd – Hembrug

Paul Koot, Hembrug: “We wilden naar een efficiëntere manier van facturen verwerken. Geen facturen meer die wegraken, een daling van de bewerkingstijd per factuur van 50% en een factuurherkenning van boven de 85% waarbij dubbel toegezonden facturen direct worden herkend. Dat is ruimschoots behaald. De snelheid van verwerken is met 60% verhoogd. Facturen worden voor 95% goed ingelezen en raken niet meer kwijt.”

Doorlooptijd facturen gehalveerd – Rainforest Alliance

Financieel directeur, Rainforest Alliance: “Wij zijn in korte tijd van 35 naar 100 personeelsleden gegroeid en het aantal facturen groeide mee. Het kwam nogal eens voor dat facturen lang bleven liggen omdat tekenbevoegden in het buitenland zaten. Zelfs zo dat facturen daardoor achteraf goedgekeurd moesten worden. Onze afdeling was meer tijd kwijt aan het opsporen van en communiceren over dan het verwerken ervan. Dat moest anders. Nu is de negatieve efficiencyspiraal doorbroken en is de doorlooptijd van de facturen gehalveerd. En dat scheelt ons enorm in kostbare managementtijd en accountantskosten. De enorme groei konden we met onze afdeling opvangen met hetzelfde aantal mensen.”

U ziet het, de redenen lopen nogal uiteen. We zien wel een rode draad, namelijk efficiëntie. Meer lezen over de efficiencyslag die deze organisaties gemaakt hebben?

Lees de volledige verhalen: Alle referenties 

Wat zijn uw redenen om te automatiseren? We gaan graag – vrijblijvend – met u in gesprek om uw doelen en de mogelijkheden op elkaar af te stemmen.