Return on Investment

Purchase to pay automatisering

De overstap van handmatige naar geautomatiseerde factuurverwerking dan wel het automatiseren van het gehele purchase to pay proces, levert organisaties op verschillende vlakken voordelen op. ROI, ofwel Return of Investment, is vaak een van de eerste dingen waarnaar gekeken wordt. Begrijpelijk, aangezien je als organisatie graag wilt weten wat een investering je oplevert. Automatisering levert echter veel meer op dan alleen besparingen in tijd en geld.

Direct uw mogelijke besparingen berekenen? Vul de online calculator in. ROI CALCULATOR

Opvangen van de groei

Verschillende van onze klanten maken een snelle en gestage groei door en zochten naar een manier om de groeiende werkdruk op de financiële afdeling op te vangen. Het automatiseren van de factuurverwerking of het gehele purchase to pay proces heeft ervoor gezorgd dat deze organisaties nu de groei van de organisatie op kunnen vangen met hetzelfde aantal mensen. Meer weten? Lees dan de referentieverhalen van SecureLink en D&B The Facility Group.

Professionaliseren / Meer controle en inzicht

In de huidige digitale samenleving willen veel bedrijven af van alle papieren rompslomp. Zij willen een professionaliseringsslag maken. Geen rondslingerende papieren facturen meer, geen facturen die zoekraken en daarom niet (op tijd) betaald worden, kasten vol met ordners, etc. Door het automatiseren van de factuurverwerking en het gebruik van een digitaal archief, heeft men veel meer inzicht en controle over waar en bij wie een factuur zich bevindt, hoe lang deze al in circulatie is, of hij wel of niet betaald is en kan men facturen snel en makkelijk terugvinden. Lees de referentieverhalen van Club Pellikaan en Twilmij.

Zo zijn er voor iedere organisatie andere zaken die meewegen in de beslissing om over te stappen op geautomatiseerde factuurverwerking. Via deze link kunt u alle referentieverhalen van onze klanten lezen.

Return on Investment – ROI

Natuurlijk zijn er ook genoeg organisaties waarbij het besparen van tijd en/of kosten wel een van de belangrijkste redenen is om de overstap te maken. Deze organisaties willen graag van tevoren inzicht verkrijgen in wat een dergelijke automatisering hen oplevert.

Organisatie en proces afhankelijk
Het is lastig om een hapklaar antwoord te geven op wat de exacte besparing is die een organisatie kan realiseren door over te stappen op geautomatiseerde factuurverwerking. De situatie is immers per organisatie verschillend. De wensen en behoeften verschillen en bij de ene organisatie verloopt het proces niet zoals bij de andere. Investeringskosten en de uiteindelijk ROI zullen dus per organisatie verschillen. Om de besparingen voor uw specifieke organisatie te kunnen berekenen, hebben wij een rekentool ontwikkeld.

Besparingscalculator
Wilt u graag een berekening laten maken voor uw specifieke situatie? Dat kan met de besparingscalculator. Met deze rekentool kunnen we voor uw specifieke situatie uitrekenen hoeveel u kunt besparen met het automatiseren van uw factuurverwerking, of zelfs uw gehele purchase to pay proces. Samen met u brengen we de arbeidstijd in kaart voor de verschillende fasen van uw proces. Aangevuld met  factoren als arbeidskosten en het aantal inkomende facturen (papier, digitaal en elektronisch), krijgt u met de besparingscalculator inzicht in waar de winst behaald kan worden en hoe snel u de investering terugverdiend hebt.

BEREKEN MIJN BESPARING

Purchase to pay automatisering, ook iets voor u?

Laat u adviseren!